Visie
Onze missie is: groeien op goede grond
Een zaaier ging uit om te zaaien, Een ander deel viel in de dorens
zaad viel in de vruchtbare grond. die ook op het korenveld staan.
Dat gaf in de oogsttijd zijn vruchten, Het zaad kon daartussen niet groeien,
met korrels zo dik en rond. is langzaam verloren gegaan.
Een zaaier ging uit om te zaaien Een ander deel viel in de voren,
nadat hij het veld had geploegd; in vochtige, vruchtbare grond.
veel stenen en struiken geruimd had Daar groeide het uit tot het koren,
en dagen aaneen had gezwoegd. waar ieder verwonderd van stond.
Een deel van het zaad dat hij zaaide Wie oren heeft zal kunnen horen:
kwam niet in de voren terecht. in wie zich aan Gods Woorden houdt,
Het kwam op het pad langs de akker. groeit stilaan een oogst, overvloedig,
Dat viel voor de vogels niet slecht. van zestig – tot zelfs honderdvoud !
Een ander deel viel op de plekken (naar Mattheüs 13 :1 - 9, Marcus 4 :1 - 9, Lucas 8 : 4 -15)
met keien en steenbrokken neer.
Wel kon het daar soms nog ontkiemen,
maar spoedig verdorde het weer.
Waar wij voor staan:
Een prachtige symboliek: de akker, waar geploegd en gezaaid wordt, in de hoop en verwachting dat de aarde goede vrucht zal geven. Zoals in de gelijkenis van de zaaier, het zaad dat viel in goede aarde en groeide op goede grond, zo willen wij 'De Akker' bewerken tot vruchtbare bodem, waarin het zaad van onderwijs en vorming kan ontkiemen en vrucht zal dragen.
Dat is: wij willen de kinderen die aan onze zorgen zijn toevertrouwd, 'grond onder de voeten' geven, een goede basis bieden om zich te kunnen ontwikkelen en optimaal tot ontplooiing komen. Een grond waarop zij kunnen 'bloeien en groeien': GROEIEN OP GOEDE GROND. Als het ploegen klaar is, gaat de boer zaaien of poten. Hij heeft gedaan wat hij kon. Nu moet hij het loslaten, overlaten aan het wonder van groei en bloei. De basis is gelegd. Als de leerlingen 'de Akker' verlaten, is ons werk gedaan. Wij laten ze los. Zij moeten zelf hun weg verder vinden. Wij wensen ze Gods zegen toe, opdat het gezaaide zaad ontkiemt en vrucht mag dragen. En om die akker 'goede grond' te laten zijn, om het onderwijs in goede aarde te laten vallen, daar werken we dagelijks aan: ouders/verzorgers, kinderen, leerkrachten, directie, het bovenschools management en bestuur. Want de basis voor een goed schoolklimaat, voor een vruchtbare bodem, is een goede samenwerking tussen alle betrokkenen.
Een goede school maken we samen!